Σκοπός του Συλλόγου μας είναι:

Η συλλογή στοιχείων για συγκεκριμένα προβλήματα του χωριού. Η ενασχόληση με θέματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, όπως επίσης των κοινόχρηστων – κοινοτικών χώρων της κοινότητας, και την προώθηση αυτών στις αρμόδιες αρχές. Η διατήρηση των δεσμών των απανταχού Πετσακιτών με τη γενέτειρα και τις παραδόσεις τους.Η συμβολή στη διατήρηση, την καλλιέργεια και την μετάδοση των ηθών και εθίμων και γενικά των πολιτιστικών στοιχείων, που συνιστούν την πνευματική και πολιτιστική παράδοση των Πετσάκων Καλαβρύτων, για να μεταλαμπαδευτούν αυτά στις νεότερες γενιές.

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Μεταφορά μαθητών....Μετεξεταστέα και η νέα ΚΥΑ!

Διέλαθε της προσοχής των υπευθύνων σε 4 υπουργεία η πιθανότητα συνεχόμενων άγονων διαγωνισμών σε ορεινούς
και απομακρυσμένους  οικισμούς.

Εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια να βρεθεί οριστική λύση από φέτος στη μεταφορά μαθητών από ορεινές και άγονες περιοχές όπως
το Μπόσι του οικισμού των Πετσάκων στα Καλάβρυτα αποτελεί η νέα ΚΥΑ για την μεταφορά των μαθητών που τέθηκε σε ισχύ
προ 10ήμερου, μετά δηλαδή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς...

Μνημόνιο ασυνεννοησίας και κακού προγραμματισμού εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά και των
συνεργαζόμενων υπηρεσιών σε επίπεδο Περιφερειών είναι η νέα ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε πρόσφατα και σε ΦΕΚ (50025/26-9-2018) με το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει πλέον τη μεταφορά 

μαθητών δημοσίων σχολείων. Η ΚΥΑ παρά το γεγονός ότι συνυπογράφεται από τέσσερις 
υπουργούς (Εσωτερικών Αλ. Χαρίτση, Υποδομών και Μεταφορών, Χρ.Σπίρτζη, Παιδείας Κ.Γαβρόγλου και τον αναπλ. υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη) όχι μόνο δεν βελτιώνει την προηγούμενη ΚΥΑ (24001/2013) αλλά περιέχει σημαντικά κενά, παρά την εξαντλητική διαβούλευση με τις περιφέρειες και τους εμπλεκόμενους φορείς. Η νέα ΚΥΑ ως «καινοτομία» προβλέπει τη συγκρότηση περιφερειακής ομάδας διοίκησης έργου και τη μεταφορά της σχετικής ευθύνης ελέγχου και τήρησης των συμφωνιών με τους ιδιώτες μεταφορείς, στις περιφέρειας. Δυστυχώς δεν αντιμετωπίζει τις σοβαρές αδυναμίες του παρελθόντος, όπως το ύψος της αποζημίωσης των 
μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούνται. Παράλληλα δεν καθιστά υποχρεωτική την 
ηλεκτρονική πλατφόρμα (Δυναμικό Σύστημα Αγορών) που χρησιμοποιείται ήδη από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών. Το Δυναμικό Σύστημα μπορεί να παραμένει ανοικτό καθ’ όλη την περίοδο και δεν «εγκλωβίζει» γονείς και μαθητές στην γνωστή γραφειοκρατία των προηγούμενων ετών που έχει ως αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις η δωρεάν μεταφορά να ξεκινά από το μέσον της σχολικής χρονιάς! Επίσης, αντί να θεσμοθετεί
διαδικασίες – εξπρές για μαθητές με κινητικά προβλήματα και άλλες αναπηρίες, εντάσσει την μεταφορά των ΑμΕΑ σε διεθνείς διαγωνισμούς για μισθώσεις που επίσης μπορεί να
καταστούν άγονες!
Η περίπτωση των Καλαβρύτων...

Σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ (2018): «Οι περιφέρειες μεταφέρουν τους μαθητές… με δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία ή με δημοτική συγκοινωνία. Εάν η μεταφορά των μαθητών είναι 
αδύνατη ή οικονομικά ασύμφορη από πλευράς κόστους με τη διαδικασία που προσδιορίζεται στα
προηγούμενα κεφάλαια, η Περιφέρεια αναθέτει… τη μεταφορά των μαθητών με κάθε κατάλληλο
μεταφορικό μέσο δημόσιας χρήσης που να πληροί τους όρους ασφαλούς μεταφοράς».
Η παλαιότερη ΚΥΑ (2013) -δυστυχώς- εξασφάλιζε καλύτερα την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Ανέφερε για τις περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν αποβεί άκαρποι λόγω της απουσίας ενδιαφέροντος (σ.σ. κέρδους δηλαδή) από επαγγελματίες μεταφορείς.
Ανέφερε αρχικά: «… μαθητές μεταφέρονται από τις περιφέρειες και τους δήμους με τη χρήση των ιδιόκτητων μεταφορικών τους μέσων, εφόσον τα οχήματα τα οποία διαθέτουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό… για τα δρομολόγια αποκλειστικής εξυπηρέτησης μαθητών οι περιφέρειες ή οι δήμοι των οποίων τα ίδια μέσα χρησιμοποιούνται αποζημιώνονται με το 65% του ποσού», συμπλήρωνε:
«Αν η μεταφορά… είναι αδύνατη ή κρίνεται οικονομικά ασύμφορη και οι μαθητές μεταφέρονται με
ευθύνη εκείνων που έχουν τη γονική μέριμνα, ή των νομίμων επιτρόπων τους, χορηγείται επίδομα
υπολογιζόμενο βάσει της χιλιομετρικής (μονής) απόστασης της κατοικίας από το σχολείο με 

κόστος ίσο με 0,35 €/χιλιόμετρο και για τις ημέρες παρουσίας του μαθητή στο σχολείο».
Και κατέληγε: «…μεταφέρονται με ιδιώτες μεταφορείς, τα μέσα των οποίων πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές (ζώνες ασφαλείας, ΚΤΕΟ,κ.λπ.), λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων δημόσιας χρήσης
σε ορεινές, δύσβατες ή νησιωτικές περιοχές. Η Περιφέρεια μετά από αιτιολογημένη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με κόστος υπολογιζόμενο έως και το 80% του αντίστοιχου μεταφορικού μέσου του μαθηματικού τύπου του παραρτήματος της παρούσας».


πηγη: εφημεριδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου